Thursday, September 2, 2010

matang

muka macam bontot kuda.


setiap kali saya ke pasaraya atau mall, saya mesti rasa nak sepak-sepak muka perempuan yang jaga bahagian rak kasut, perempuan yang jaga bahagian pakaian, perempuan yang jaga kaunter pembayaran dan perempuan yang suka mekap dengan kapur.


jangan salah anggap. ayat pertama dan perenggan kedua tiada kaitan.

***

saya pun tak tahu kenapa saya ada masalah dengan permukaan yang gelap yang bila diletak bedak tebal2, nampak kelabu.

sudahlah.


saya kadang-kadang setuju juga dengan artikel ini. boleh dikatakan, hari-hari saya ke mydin , walaupun hari-hari terpaksa menatap muka perempuan-perempuan yang tersebut kat atas tu, apa boleh saya buat?

pasaraya mydin ini besar, walaupun ia menjadi kunjungan saya saban hari, saya tetap merasa kesukaran mencari barang. maka jalan paling mudah ialah bertanya singa-singa betina yang menjaga di sepanjang rak.

"Akak, nak tanya boleh? " perempuan itu bagi pandangan pelik.
"Akak, gula icing ada ? " mungkin dia terpesona dengan kesopanan saya bertanyakan soalan, sebab dia macam tenung saya lama-lama.

saya lebih selesa memanggil akak sebab saya rasa saya masih muda.

"gula icing habis , dik " lepas itu dia senyum-senyum.
"terima kasih kak" 


pandai pula dia senyum. aneh.


sebelum berbuka tadi, saya terpandang ulah saya depan cermin. oh untuk rekod, saya jarang menilik di cermin cuti-cuti ni. lepas tekejut beruk depan cermin kejap, saya dapatlah jawapan kenapa akak itu senyum-senyum kambing.




"amboi, tebalnya misai aku "

2 comments:

Addi said...

ending yg EPIC!!!!
HAHAHAHAHA

herman rawi said...

addi : jahat seh