Thursday, May 31, 2012

Masih adakah peluang?

Hari ni, 31 Mei 2012. Hari terakhir untuk kertas peperiksaan terakhir untuk jurusan Matematik. Partial Differential Equation, and Reaction Diffusion Equation in Chemistry and Biology, antara subjek yang digeruni para pelajar. Mana taknya, satu semester belajar, sepatah habuk pun tak masuk kepala. Ajaibnya, subjek yang gigih duk pergi kelas 1 tahun mampu diulangkaji balik dalam masa kurang seminggu. Kata pepatah, kebolehan melebihi norma, ada khazanah hebat manusia. ( wit beyond measures is man greatest tresure) mampu? Tapi agak menyesalnya juga sebenarnya sebab rasa macam tidak bersungguh-sungguh ke tahap maksima. Boleh buat lebih baik, kalau lebih masa. Ceh. Cakap banyak. Tadi, duk tenung satu soalan tu lama gila. Allah tak bagi petunjuk. Yang lagi sedapnya, 5 minit nak habis masa, baru nampak jalannya. Ya Allah senangnya. Tapi apakan dayya, itu ketentuan Allah. Sempat buat separuh tulisan dah macam cacing kepanasan. Bukan titik akhir untuk belajar harapnya. Dan satu bendalah yang aku belajar daripada belajar degree 2 tahun ni, TOLONGLAH SAMBUNG BELAJAR JURUSAN YANG HANG MINAT !!! BUKAN JURUSAN YANG HANG DAPAT!!! p/s : peminat tegar subjek Biology.