Friday, April 15, 2011

Lawak Sakit Perut

"weh, aku rasa kari ni dah hampir menuju ambang kebasian. baik kita bantai cepat-cepat." sambil menipu diri sendiri bahawa bau masam yang dihidu adalah bau masam ketiak, bukan kari.
dengan lafaz bismillah, roti jala yang empat bekas lesap begitu sahaja.

Fakta : roti jala adalah antara makanan yang susah nak dapat di UK selepas nasi kerabu. Antara malas dan tak pandai nak buat. berdasarkan hipotesis inilah kami dengan redhanya makan roti jala dengan kari yang basi tak basi.

pagi esoknya, berderet-deret umat beratur nak tunggu giliran masuk tandas. padan muka.

penghuni tetap rumah ada 5 orang, tandas ada sebuah. nak lagi best malam itu ada 4 orang menumpang rumah kami menjadikan barisan menunggu tandas semakin panjang.

sms diterima daripada kawan. "weh korang ada sakit perut tak pagi ni? "
panggilan telifon diterima daripada kawan lain. "weh korang ada cirit tak pagi ni? "
facebook status pagi ini berkisar sakit perut.

yang lagi best ada yang update
"sehingga jam sekarang 11.58 pagi, sudah melawat ke tandas sebanyak 6 kali. sekarang ini tengah berehat-rehat menunggu panggilan ke tujuh."


pemandangan dalam rumah agak melucukan bila semua orang berkemban dengan kain tuala masing-masing. semua malas nak pakai seluar.
ada yang main iphone pun duduk dekat dengan tandas. bersedia untuk bertinju jika ada orang lain yang nak masuk tandas.

antara lawak-lawak keji yang keluar
"aku punya keluar laju je macam air paip keruh"
eww.

"aku punya otot punggung ni dah longgar dah"
ewww.

"Kalau mangkuk tandas tu boleh bercakap mesti dia cakap "Ish punggung kau lagi!" kan? "
ewwww.

"aku kesian dekat mangkuk tandas tu dowh kena terima beraneka jenis cecair dan pepejal hari ini"
ewwwwww.

nak kesian biar bertempat dowh.

bila dah masuk petang sikit, muka semua orang dah macam lembu kena petir. cekung, lemah, sembab tak bermaya.


bestnya, hari itu keluar macam-macam petua untuk redakan pengeluaran najis yang tak berhenti ni. yang muka doktor sikit suruh makan pil  cik ket teck aun.
yang muka kampung asli sikit suruh bancuh air teh pekat gila! pekat gila sampai kalau minum rasa nak penampar orang kat sebelah. sumpah.
yang ala-ala moden sikit suruh minum air banyak-banyak sebab dehydrated katanya.

apa yang pasti, teh pekat gila mendominasi carta popular. Alhamdulillah berhasil.
maka berakhirnya hari yang malang buat warga birmingham.


Tanggal 19 Mac 2011 diisyhtiharkan sebagai Hari Cirit-birit Sedunia :)

4 comments:

nadiah said...

hahaha..serius mmg lawak..xpsl2 sakit perut..mmg cari pnyakit

Muhamad Zayani Syazwan said...

hahaha~ smartttt!!!

herman rawi said...

nadiah : lawak memang lawak. sakit tetap sakit dowh. sumpah tanak buat dah

zayani : smart???? hahaha. ces ces ces

Anonymous said...

pdnle muke hehehe