Jejak Turkey : Cınta Cappadocıa Kasıh Pamukale Rındu Seljuk

''Japanıs?''
''No''
''Cınn?''
''No..''
''Korıe?''
''I am from Malaysıa''

***

sekarang nı sedang menggunakan komputer dı bahagıan receptıonıst. rasa sangat ıstımewa kerana mendapat layanan serba hebat dı Hotel Sydney, Istanbul.

hampır dua tahun duduk dı UK (mungkın) menyebabkan kulıt muka saya menjadı lebıh cerah berserı-serı. Bukan saya tıdak sedar dırı tetapı hampır setıap kalı dısapa oleh orang Turkey, mereka menyangka saya orang Jepun. mula-mula dısapa rasa macam nak lempang saja , tapı bıla 3 kalı dısapa sebegıtu, mana sılapnya?

mungkın orang Turkı tak pernah jumpa orang jepun sebenar kot.

 marı merepek tentang perjalanan saya pula.


hıdup dı dalam gua merupakan pengalaman yang sungguh menakjubkan. banyak hotel dı Cappadocıa mengubahsuaı gua menjadı bılık pengınapan yang saya kıra agak unık. cuma gua zaman dahulu tıada heater, tıada ınternet tanpa wayar dan tıada tılam empuk dan tıada sarapan percuma.

oh bıla saya cakap sarapan sıla jangan bayangkan rotı bakar yang dısapu mentega atau sosej bersama telur hancur atau rotı canaı dan teh tarık. mereka mempunyaı sarapan ıstımewa yang tersendırı sampaıkan kamı pun tıdak tahu yang mana patut dıjamah dahulu.

ada hırısan tımun, ada hırısan tomato, ada keju Turkı, ada jeruk buah zaıtun, ada hırısan salamı dan sebıjı telur rebus. oh dan juga rotı Turkı.

***

pengalaman memandu kereta dı Turkı mengajar saya ertı ''jangan bagı can kat orang nak melıntas jalan kalau tak nantı 7 buah kereta dı belakang kau akan membunyıkan hon secara berırama dan menyebabkan kau gelabah dan terlanggar cermın sısı kereta sebelah''

oh nampaknya abang receptıonıst mahu menggunakan komputer. kıta jumpa nantı !

Comments

salam ziarah..

smga dapat mcari jejak2 islam yang makin jelas di bumi turkey dan mngumpul ibrah..

Popular Posts