Thursday, December 9, 2010

Bayangkan blog ini jadi...

8 December 2010 

Sejuk gila hari ni. Suhu negatif 8. ponteng kelas pagi.
Semalam pergi gereja, tengok persembahan pentas Christmas Carol. Kelakarlah.
Makan malam hari ni ayam goreng kunyit, kuah kari dengan ulam timun. Sedapnya.
Tidur lewat malam tadi sebab baca buku Harry Potter and The Deathly Hallows.

9 December 2010

Hari ni bangun lambat sebab semalam tidur lambat. dekat luar suhu negatif 1. berazam untuk tak mahu ponteng kelas lagi.
Masuk bilik air sebab nak mandi. Gosok gigi dekat sinki.
Pergi dapur minum susu dalam peti ais. Tak sempat sarapan nasi goreng cina ahli rumah buat sebab bangun lambat.
Pergi kelas perut lapar. Dalam kelas bengong seorang-seorang sebab tertinggal nota. padan muka.
Balik kelas beli benjo telur. gila boring makan telur goreng lapis keju kepit dengan roti. letaklah timun sikit, sos cili sikit, baru sedap.
Beli buah ceri segar dekat kedai buah. Beli air kotak nenas campur jambu batu campur limau nipis dekat kedai air. rasa macam pencuci mangkuk tandas.

***

"eman lama kau tak update blog."
"dah takda benda nak tulis"
"tulislah benda-benda yang buat setiap hari, so bolehlah update tiap2 hari"
"..."

***

Bayangkan blog ini jadi sebuah diari hari-harian.

7 comments:

-bihah- said...

hahahahahai...
boleh je blog ni jadi diari hari-harian...
cuma kalo gaya penulisan ko macam tu...errr -.-"
hehehe...

tapi it won't hurt to try...tpkan takut ada org komplen lain lak...
haih~

JUEK said...

kalau blog kau jadi cani aku sumpah kau jadi siput doh.hahahahha

miraroslan said...

selama ni ko xtulis perkara harian ke eman siput??

juek nak kjadi siput!!ha ha ha..serius aku nak tgk cmne!

syaa said...

terasa slow gile perjalanan hidup kau..

'rase mcm pencuci mangkuk tandas'

bile mase ko minum pencuci mangkuk tandas?? kesian ko..

herman rawi said...

nampaknya hanya golongan perempuan yang mengomen berkenaan tajuk ini.

adakah sebab saya ramai kawan perempuan?
adakah sebab perempuan minat (blog) saya ?
atau adakah perempuan sangat sinonim dengan diari ?

that thing says something, you know..

-bihah- said...

hahahahaha...nak like ar statement ko...
and y the "(blog)" before the word saya...???
hahahahai XD

and it does say something, kan..?? ;)

syaa said...

jawapannye (mungkin) adalah semua di atas.

tp jawapan anda tak menjawab satu pun persoalan di atas2. :D