Wednesday, October 6, 2010

Sembang-sembang Peramugari

saya tak dapat bayangkan siapa yang naik kapal terbang terus tanpa transit daripada KLIA ke UK. 13 jam itu lama ok. boleh jadi tempoyak basi duduk lama-lama atas kerusi. dan saya memang tak mahu bayang mereka-mereka yang menaiki penerbangan AirAsia atau EgyptAir.

nasib baik duduk sebelah peramugari Emirates yang cuti daripada bertugas untuk seminggu.

sempat juga saya bersembang sepatah dua kata dengan peramugari itu. orang malaysia tapi kerja dengan Emirates.

"mesti seronokkan kerja sebagai pramugari. travel ke sana ke mari?"


"tak seronoklah, sebab kena berpisah dengan suami"


"selalu berapa kali balik ke Malaysia"


"seminggu sekali"


"oh"

***

"kakak suka pergi Birmingham. sebab banyak makanan"


"selalu ke pergi Birmingham? "


"selalu juga. baru bulan lepas pergi shopping. dekat sana shopping seronok, barang jenama murah, fashionable. "


"Primark?"

"Absolutely ! " 

***

transit 10 jam di Dubai adalah pengalaman yang kurang menarik lagi-lagi transit pada waktu pagi. hanya ada satu pilihan, tidur.

"dah banyak negara kakak pergi?"


"banyak la juga. kadang2 kalau tak sempat nak beli bekalan di Malaysia, akak singgah mana-mana negara yang Emirates transit. macam Sydney, Melbourne, Shanghai, Hong Kong. "


"apa yang kakak selalu beli?"


"sayur-sayuran"

***

"nanti singgah dubai, awak transit lama nak buat apa? "


"entah, cari makan lepas tu tidur lah kut"



kapal terbang selamat mendarat.


"ambillah bantal Emirates ni, masukkan dalam beg, buat tidur nanti"


"oh"

3 comments:

iman said...

apsal yg membatu sangat kau? sepatah tanya sepatah jawab

joegrimjow said...

xdapat tiket free?

herman rawi said...

iman : dah nyata aku tulis "sepatah dua kata" kan ?

joegrimjow : matilah permugari tu nak bagi tiket free :DDD